رضا جمشیدکیانی در این کارگاه با تأکید بر اهمیت تبلیغ در فضای مجازی و سرعت انتشار و تأثیرگذاری آن بر افراد جامعه، گفت: علل این اهمیت نامحدودبودن تعداد بازدیدکنندگان از اینترنت، عدم وجود محدوده جغرافیایی، سرعت انتشار بالا و لزوم مقابله با جنگ نرم از طریق سایتها است.
وی افزود: در حوزه دینی، سایتها و پایگاهها از سوی مراکز دینی و دفاتر مراجع و وبلاگها نیز توسط طلاب و مبلغان به صورت شخصی اداره میشود.
کارشناس فن آوری و اطلاعات با اشاره به برخی ضرورت های وبلاگنویسی دینی اظها کرد: وبلاگ، یکی از ابزارهای جدید تبلیغ و ترویج فرهنگ از طریق فضای مجازی است.
جمشیدکیانی ادامه داد: وبلاگنویسی یک روش جدید برای تبلیغ «دین» است و میتواند بسیاری از افراد را با واقعیتها آشنا کند.
وی با ارائه محاسن این روش تبلیغی به مشکلات موجود در این عرصه نیز اشاره کرد و گفت: عدم شناخت مخاطب، کپی برداری از مطالب دیگران و نوشتن مطالب طولانی برخی از مشکلات موجود در این روش تبلیغی است.
کارشناس فناوری و اطلاعات به صورت عملی، نحوه ایجاد وبلاگ، نحوه تنظیم صفحه اصلی و انتخاب قالب برای آن، نحوه استفاده از امکانات اصلی و فرعی، کار در میزکار و ارسال مطلب جدید در وبلاگ شخصی، بارگزاری عکس و تصاویر و نحوه آپلود آنها و تغییر پوسته را به حاضرین در کارگاه آموزش داد.