اعتصامی، کارشناس رسانه در این نشست گفت: رسانههایی همانند رادیو، تلویزیون و روزنامه ارتباط یک طرفه با مخاطب دارند، یعنی افراد محکوم به استفاده از محتوای تولیدی طرف مقابل هستند.
وی افزود: شبکههای اجتماعی دارای ارتباط متقابل میان مخاطب و رسانه هستند که این خود میتواند مهمترین عامل جذب افراد به این رسانهها باشد.
کارشناس رسانه بیان کرد: رسانه ضمن داشتن فرصتهای فراوان، تهدیدات فراوانی نیز دارد.
وی با اشاره به اینکه رسانهها با خود سبک زندگی میآورند، تأکید کرد: لازمهی ورود به این عرصه شناخت سبک زندگی اسلامی و مراقبت از آن است.
اعتصامی در مورد ویژگیهای سبک زندگی در شبکههای اجتماعی نیز گفت: سطحینگری یکی از مهمترین این ویژگیها است.
وی تهدید فرهنگ، عفاف و حجاب، حریم شخصی، اتلاف وقت و نبود شاخص را از دیگر ویژگیهای سبک زندگی در شبکههای اجتماعی برشمرد./112/