در این دوره حجتالاسلام مهدی فاطمیمنش، مبلغ برتر کشوری و کارشناس مذهبی به بررسی روش های تبلیغی برای گروه سنی کودک و نوجوان پرداخت و مهم ترین این روش ها را درگیرکردن حس تعجب مخاطب با ورود به حوزه احساس، اندیشه و رفتار مخاطب قلمداد کرد.
وی تحریک احساسات، کار همراه با لذت، شادی، شور و نشاط، مشارکت مخاطبان و تنوع فعالیت را از عوامل تأثیرگذار در تبلیغ برشمرد.
کارشناس مذهبی برای ایجاد تنوع در تبلیغ طرح معماهای جالب و جذاب، استفاده از اشعار و مجموعههای همخوانی و استفاده از کارتهای کمک آموزشی را جهت تأثیرگذاری در آموزش راحت تر ضروری و الزامی دانست.
حجتالاسلام فاطمی منش در ادامه بحث به بیان تفاوتهای بین کودک و نوجوان و نحوه برخورد با آنها در کلاس و جلسه تبلیغی پرداخت و ویژگیهای کودکان بیشفعال را اختلال و عدم تمرکز، زیاد حرف زدن، زیاد سؤال کردن، عدم رعایت نوبت، نیمه تمام گذاشتن کارها، هوش بالا داشتن، حساس و عاطفی بودن، خواب ناآرام داشتن، بدغذا و کم حوصله بودن و لجبازی شدید بیان کرد و افزود: راه حلهای برخورد با بچههای بیش فعال، تخلیه کردن انرژی آنها به وسیله شنا، ژیمناستیک، نرمش و اسکیت، بازی کردن آنها با گروه هم سن و همجنس، نادیده گرفتن رفتار ناخوشایند بچههای بیش فعال، تشویق کودکان بیش فعال بیش از تنبیه و روش خودکنترلی است.
وی به شرح «تداعی معانی» پرداخت و گفت: این روش که در واقع قراردادن یک مفهوم در کنار مطالب جذاب است، یک روش تبلیغی بسیار مهم و تأثیرگذار است که کودک و نوجوان را به سوی مشابهت با آن مفاهیم سوق میدهد.
مبلغ برتر کشوری در ادامه نحوه انجام جزئیات و وادار کردن مخاطبان به مشارکت و همفکری را ارائه کرد و همراه داشتن جوایز مخاطبپسند را الزامی و تأثیرگذار دانست.
حجتالاسلام فاطمیمنش خاطرنشان کرد: استفاده از آهنگهای متین جهت ارائه روایات، استفاده از اذکار قرآنی، تواشیح و صلواتهای آهنگین، استفاده از طراحیها در آموزش روایت، کارتهای بازی با کلمات همراه توضیح و اجرای هر روش و کارتهای آموزشی اصول دین نیز از مراحل این روش تبلیغی است.
وی به معرفی بازیهای معروف و جذابی که کودکان و نوجوانان را به علت هیجانیبودنشان تحت تأثیر قرار میدهد پرداخت و همچنین سرگرمیها و بازیهای فکری همچون جواب دادن بدون بله و خیر، بادکردن بادکنک بدون استفاده از دست، جمله نویسی با چشم بسته، آب خوردن در حال رکوع و اجرای عملی این بازی ها و آموزش اجرای صحیح آنها را آموزش داد./111/