حجتالاسلام سلگی، معاون نهاد رهبری در دانشگاه علامه طباطبایی در این کارگاه متربیان فرهنگی را حوزههای علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدارس، دانشگاهها، بسیج، شهرداریها و بقاع متبرکه برشمرد.
وی تصریح کرد: درصدی از بودجه کشور به فعالیتهای فرهنگی اختصاص داده شده که متولیان امر باید با مدیریت صحیح و برنامهریزی مناسب در زمینههای مختلف این بودجه را هزینه کنند.
معاون نهاد رهبری در دانشگاه علامه طباطبایی با تأکید بر اینکه مبلغان و فعالان فرهنگی باید چگونگی ارتباط با مخاطبان را بدانند، اظهار کرد: پیام دهنده، پیام گیرنده، پیام و وسیله ارتباط اجزای تشکیل دهنده ارتباط هستند.
وی شناخت مخاطب، زمان و زبان را نیز از مهارتهای ارتباط با مخاطبان دانست و تأکید کرد: ارتباط مؤثر با مخاطب شامل شناخت از شخصیت، علایق، نیازها، خانوادهها، دغدغه و غیره میشود.
حجتالاسلام سلگی همچنین با بیان اینکه برای ارتباط با مخاطب باید زمان شناس بود و از زمانهای مرده استفاده نکرد، رعایت عوامل و شرایط روحی، روانی و محیطی را از دیگر فاکتورهای انتخاب زمان متناسب با مخاطب دانست.
وی بیان کرد: فعال فرهنگی باید تلاش کند با جلب اعتماد مخاطب، مقبولیت به دست آورد و تأثیرگذار شود./112/