حجت‌الاسلام عماد در جمع معاونان پژوهش حوزه اصفهان:

همکاری علمی؛ راهکار وحدت حوزه و دانشگاه

شناسه خبر : 22737

1394/10/13

تعداد بازدید : 719

همکاری علمی؛ راهکار وحدت حوزه و دانشگاه
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور گفت:تنها راه وحدت حوزه و دانشگاه،‌ همكاری‌های علمی اين دو نهاد در سطح كشور است كه می‌توانند در زمينه رشد علم و حركت جامعه در مسير شكوفايی،‌ تأثيرگذار باشند.

حجت‌الاسلام سید علی عماد در نشست معاونان پژوهش حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان اصفهان گفت: امروز نباید ما همانند سی سال گذشته درباره وحدت حوزه و دانشگاه فکر کنیم، بلکه نیازمند برنامه جامع هستیم.

وی افزود: تنها راه وحدت حوزه و دانشگاه،‌ همكاری‌های علمی اين دو نهاد در سطح كشور است كه می‌توانند در زمينه رشد علم و حركت جامعه در مسير شكوفايی،‌ تأثيرگذار باشند؛ لذا بايد ساز و كارهای علمی حوزه را در دانشگاه‌ها و فعاليت‌های دانشگاه‌ها را در حوزه‌های علميه تبیین کرد.

معاون پژوهش حوزه‌های علميه كشور خاطرنشان كرد: حوزه‌های علميه بايد سياست‌های كلان علم و فناوری كه توسط مقام معظم رهبری ارائه شد را تبیین و مورد واکاوی قرار دهند.

وی افزود: هنگامی كه طلاب و دانشجويان سياست‌های رهبری را در اين زمينه اعمال كنند، آنگاه نقش خود را در عمل به اين سياست‌ها می‌شناسند و فعاليت خود را شروع می‌كنند. لذا طلاب بدانند كه اگر توجه به فرمايشات رهبری در دستور كار قرار نگيرد،‌ دچار مشكلات فراوانی خواهند شد.

حجت‌الاسلام عماد درباره حل مشكلات وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امروز نمی‌توان با چند همايش و سمينار تمام معضلات موجود را بررسی کرد؛ هر چند مدتی است كه در اين زمينه بحث و تبادل نظر صورت گرفته، ولی در مقام عمل متأسفانه فعاليتی صورت نمی‌گيرد.

حوزه اصفهان قطب تولید علم است

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: حوزه علميه اصفهان قطب توليد علم در كشور است و انتظارات بسيار زيادی از آن وجود دارد. این حوزه از گذشته تاكنون علمای فراوانی را پرورش داده و به دنيا معرفی كرده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: البته حوزه علميه اصفهان بايد با تلاش مجدانه خود به توليد علم بيشتری بپردازد و بستر فعاليت‌های پژوهشی را برای طلاب فراهم كند.

این پژوهشگر حوزوی در پايان با تقدير از مديران و مسئولان پژوهش حوزه علميه اصفهان خاطرنشان کرد: ميزان فعاليت‌های پژوهشی كه سبب تحقق فعاليت‌های محققان در اين زمينه شده قابل تقدير است. البته با توجه به ظرفيت‌های موجود در كشور،‌ تلاش بيشتری بايد صورت پذيرد و نبايد صرفاً به مسائل آموزشی پرداخته شود./112/