رشد ۱۰۶ درصدی پذیرش حوزه علمیه خواهران همدان

شناسه خبر : 92571

1399/03/21

تعداد بازدید : 27

رشد ۱۰۶ درصدی پذیرش حوزه علمیه خواهران همدان
خانم ام کلثوم امیدی در گفت و گو با خبرگزاری کوثر با اشاره به رشد 106 درصدی پذیرش در حوزه علمیه خواهران استان همدان تا تاریخ 18 خردادماه نسبت به سال گذشته افزود: ‌رویکرد مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان در پذیرش و جذب بانوان طلبه بر این استوار است که نسبت به تبلیغ و ترغیب نوجوانان و جوانان در طول سال برنامه‌ریزی داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان انجام تبلیغ در امر پذیرش را در طول سال امری ضروری دانست و افزود: متاسفانه بروز پدیده کرونا مانع اجرایی شدن بخش وسیعی از رویکرد تبلیغ در زمینه پذیرش شد اما با این وجود همکاران محترم استانی با مطالعه فرصت های پیش‌رو و بررسی موانع پذیرش طی سنوات گذشته و تطبیق آن ها با شرایط جاری، همه توان خود را برای طراحی نقشه راه هوشمند در پذیرش حداکثری بکار گرفتند. 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان با اشاره به تفکیک شرایط پذیرش در سطح 2 افزود: در این مقطع، پذیرش منحصر به به‌گزینی نیست بلکه در مرحله نخست به دلیل عدم برگزاری آزمون، پذیرش حداکثری صورت می‌گیرد و در مرحله دوم که گزینش نهایی است با توجه به صلاحیت‌ های عمومی و احتساب معدل داوطلبان به صورت به ‌گزینی از میان واجدین شرایط برگزیدگان انتخاب می شوند.

وی در خصوص اقدامات انجام گرفته در استان همدان در زمینه پذیرش افزود: شناسایی بسترها و ظرفیت‌های استان جهت بهره¬وری ویژه و انجام برنامه‌ریزی کلان در فضای مجازی، نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها، مدارس علمیه و طلاب جاری و دانش آموخته یکی از اقدامات انجام گرفته است.

خانم امیدی بیان کرد:از دیگر اقدامات انجام گرفته می توان به شناسایی آسیب های پذیرش و گزینش سنوات گذشته اشاره کرد که در این خصوص از تمرکز بر کمیت به جای کیفیت، خلط مبحث پذیرش با گزینش، عدم ترسیم طلبه تراز و عدم ترسیم نقش آفرینی طلاب در اجتماع می توان نام برد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با مسئولان استانی در زمینه پذیرش افزود: در زمینه تولید محتوا اقداماتی از جمله صداگذاری تبلیغ پذیرش در ابتدای پیامگیر تلفن همه مدارس استانی، ساخت موشن گرافیک پذیرش ویژه مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان، ساخت کلیپ پذیرش و ساخت کلیپ مستند از فعالیتهای جهادی طلاب خواهر برای ایجاد انگیزش در گروه های هدف انجام شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان بیان کرد: ساخت عکس نوشته‌های مناسبتی با زیرنویس پذیرش حوزه علمیه خواهران و ارجاع آن به کانالهای پیام‌رسانی از دیگر اقدامات انجام گرفته بوده است.

وی گفت: ایجاد و تولید پست های مناسب ماه مبارک رمضان با تیتر پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران و ارسال آن در پیام رسانها، تعامل با کانال‌ها و صفحات همسو در پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی به منظور انتشار تبلیغ پذیرش، دعوت از کارشناسان و مدیران موفق حوزه‌ علمیه خواهران در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی جهت تبیین اهداف و جایگاه این نهاد، دعوت از بانوان طلبه برای مشارکت تبلیغ در فضاهای مجازی با شعار«هر طلبه یک داوطلب» در پیام‌رسان ها و شبکه‌های اجتماعی بخشی دیگر از اقدامات انجام گرفته در زمینه تولید محتوا بوده است.

خانم امیدی ابراز کرد: حوزه علمیه خواهران استان همدان در زمینه تبلیغات شهری به اقداماتی از جمله نصب بنر و پوسترهای تبلیغاتی در مراکز  متراکم و پرتردد شهر، نصب پوستر در اتوبوس ها و تاکسی‌های شهرستانها، نصب پوستر در مینی بوس های درون شهری و روستایی، نصب پوستر در سطح شهر و مغازه‌های پر تردد همچون نانوایی‌ها، چاپ و ارسال پوستر و اقلام تبلیغاتی پذیرش به ادارات و نهادهای دولتی و پیگیری پخش تبلیغات در تلویزیون شهری سپاه پرداخت.

وی گفت: تشکیل سامانه مشاوره پذیرش حوزه‌ علمیه خواهران با بهره‌گیری از مشاوران مدارس و برگزاری اردوی یکروزه برای 70 نفر از طلاب برجسته سطح 2 استانی جهت آشنایی با رشته‌های سطح سه و نیز بازدید از فضای موسسه فدک همدان(سطح سه) و ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل از جمله اقدامات مشاوره ای و پذیرشی انجام گرفته برای پذیرش بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان با بیان اینکه مدارس علمیه خواهران این استان ظرفیت پذیرش 500 بانوی طلبه را دارند، افزود: 11 مدرسه علمیه خواهران در این استان قرار دارند که 10 مدرسه به سطح 2 و یک مدرسه به سطح سه اختصاص داده شده است و مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) سامن نیز از مقطع سیکل پذیرش می کند.