در این نشست حجتالاسلام سید ضیاءالدین علیانسب، مؤلف کتاب یکی از ویژگیهای برتر قرآن را جاودانگی آن دانست و گفت: قرآن به زمان، نسل یا گروه خاصی اختصاص ندارد. قرآن تا روز رستاخیز با تمام اقوال، ملل، زبانها و ملیتها به گفتوگو میپردازد.
وی افزود: قرآن به عنوان تنها کتاب آسمانی تحریف نشده، در دسترس بشریت قرار دارد و ناسخ آن نخواهد آمد. پیامبر(ص) در خطبه وداع از قرآن به عنوان ثقل اکبر یاد میکنند. قرآن با بهرهگیری از اصل جاودانگی و نقش آفرینی در تحولات اساسی، جهانی و بی همتا است.
این نویسنده حوزوی، جاودانگی قرآن را از مهمترین مباحث زیربنایی جهت شناخت این کتاب الهی دانست و تصریح کرد: این موضوع یکی از موضوعات بحث برانگیز امروزی است. تشریح، بررسی دقیق و عمیق این موضوع میتواند بر ادعاهای پوچ در اینباره خط بطلان بکشد.
وی تأکید کرد: قرآن هر چند 1400 سال پیش نازل شده است، ولی گستره زمانی هدایتگری آن محدود به زمان خاصی نیست.
در ادامه این نشست حجتالاسلام علی محمدی، استاد منتقد با اشاره به مباحث کتاب درباره خاتمیت و فطرت تصریح کرد: فطری بودن دین چه ارتباطی با جاودانگی قرآن و اثبات آن دارد که در این کتاب بیان شده است؟
در بخش دیگری از این نشست که با حضور معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی برگزار شد، حجتالاسلام مختار مسعودینیا مدیر حوزه علمیه خواهران این استان و جمعی از طلاب به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.
گفتنی است؛ تقدیر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی و کتابداران استان آذربایجان شرقی از دیگر برنامههای این نشست بود./112/