برگزاری جلسه فصلی مدیران مدارس علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی

شناسه خبر : 23144

1394/10/29

تعداد بازدید : 574

برگزاری جلسه فصلی مدیران مدارس علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی
جلسه فصلی مدیران مدارس علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی با عنوان «بررسی مسائل پژوهشی و راهکارهای ارتقای سطح پژوهش طلاب» در محل حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام قربانی معاون آموزش حوزه‌های علمیه برادران و دبیر جشنواره استانی علامه حلی(ره)، حجت‌الاسلام فیروزی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه برادران و مدیران  مدارس علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی درباره مسائل پژوهشی و راهکارهای ارتقای سطح پژوهش طلاب به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حجت‌الاسلام مختار مسعودی نیا، مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در این جلسه با تقدیر و تشکر از زحمات مدیران مدارس که منجر به رشد 8 برابری آثار علامه حلی(ره) شده است، گفت: علاوه بر توجه به کمیت باید در راستای کیفیت بخشی به آثار اهتمام ویژه‌ای صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام فیروزی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه برادران نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های موفق پژوهشی در استان، خاطرنشان کرد: برای کیفیت بخشی به آثار پژوهشی طلاب مدارس باید برای کسانی که در حال آماده سازی آثار برای ارسال به جشنواره علامه حلی هستند تسهیلاتی همچون در اختیار گذاشتن اساتید مجرب در ساعاتی خاص در هفته برای این محققان  و پرداخت کمک هزینه تایپ ارائه شود.

وی اظهار کرد: شورای پژوهش مدارس که اساتید مجرب اعضای آن هستند، جهت ارتقای کیفی آثار و در انتخاب و تقویت تحقیقات کلاسی جهت ارسال به جشنواره علامه حلی بسیار مؤثرند.

حجت‌الاسلام قربانی، دبیر جشنواره استانی علامه حلی(ره) استان آذربایجان شرقی افزود: فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر در حوزه  خواهران و برادران اتفاق افتاده، انتظارات را از این استان بیشتر کرده است.

وی در ادامه افزود: عمر ما و طلبه محدود است و فضای علمی نامحدود، به بهانه نبود فرصت‌ها نباید طلبه و مدرسه از کار علمی دست بکشد، طلبه باید همان‌گونه که از نامش مشخص است طالب علم باشد.

حجت‌الاسلام قربانی بیان داشت: طلبه باید به اصل مطالعه و چگونگی آن واقف باشد تا به رشد و تعالی نائل شود.

دبیر جشنواره استانی علامه حلی(ره) استان آذربایجان شرقی ادامه داد: برای تشویق طلاب به پژوهش و از بین بردن ترسشان از این کار اساتید باید از آنها خلاصه‌نویسی بخواهند و نیز آنچه در کلاس آموختند، بنویسند این بسیار مهم است و خاطره‌نویسی نیز از راه‌های شروع به پژوهش کردن است و طلاب را باید به کار گروهی تشویق کنیم./111/

اخبار مرتبط